پیش‌ خرید آپارتمان

28 تیر 1400
۰ دیدگاه
آپارتمان در حال ساخت

چه نکاتی هنگام پیش خرید آپارتمان باید در نظر گرفته شود؟

به دلیل کاهش قدرت خرید، پیش خرید آپارتمان‌ با رونق زیادی مواجه شده است. با توجه به اینکه قیمت مسکن روزانه به طور چشم‌گیری نسبت به سال‌‌های گذشته در حال افزایش است؛ با بررسی چشم‌اندازهایی مرتبط با پیش خرید، به افزایش دعواهای حقوقی می‌رسیم. یعنی با افزایش قراردادهای پیش‌فروش اینگونه شکایت‌ها هم افزایش می‌یابد. پیش خرید آپارتمان و پیش‌فروش آپارتمان مکمل هم هستند و از سوی دیگر نیاز به مسکن در جامعه باعث شده تا بازار پیش خرید و پیش فروش داغ بماند.

برای جلوگیری از ایجاد این مسئله‌ها می‌توان شرط‌‌هایی که قرارداد ذکر می‌شود محکم ذکر شود. تنظیم قرارداد باعث می‌شود همه امکانات ملک با شرایط کامل سنحیده شود. در نتیجه از اختلاف بین طرفین جلوگیری می‌کند.

پیش فروش آپارتمان

پیش‌ خرید آپارتمان چه مزیتی دارد؟

  • به طور کلی می‌توان گفت که کسانی که قدرت خرید ندارند باید از این موقعیت استفاده کنند.
  • خانه‌های پیش‌فروش را می‌توان با قیمت کمتری تهیه کرد. این میزان معمولا به اندازه ۱۰ الی ۳۰ درصد است.
  • قرارداد قسطی و شرایطی از دیگر مزایای این نوع قراردادهاست. شرایطی پرداخت کردن پول خانه موجب می‌شود که فشار مالی زیادی به پرداخت کننده
    وارد نمی‌شود.
  • می‌توانید نظر خودتان را برای ساخت دکوراسیون داخلی آپارتمان به کار ببرید. به سلیقه خودتان سایز اتاق خواب و پذیرایی و حتی آشپزخانه را تعیین کنید.

آپارتمان در حال ساخت

پیش خرید آپارتمان‌ چه معایبی دارد؟

تمام مواردی که در بالا ذکر شده اند ممکن است هر خریداری را تشویق به اقدام به پیش خرید آپارتمان‌ کرد. اما بهتر است بدانیم هر تصمیمی که برای انجام یا بستن قرارداد بخواهیم انجام دهیم عیب‌های آن را هم بشناسیم.

  • در این نوع خریدها معمولا اختلافات زیادی بین خریدار و فروشنده وجود خواهد داشت. ممکن است در زمان مقرر آماده نشود.
  • ممکن است به شکلی که تصور شده است ساخته نشود و حتی نارضایتی بین خریدار و فروشنده بابت ساخت ملک به وجود بیاید.
  • شاید فروشنده توانایی این را نداشته باشد که خانه را تمام کند. به همین دلیل ممکن است فرار کند و خانه را رها کند. خریدار هم که نمی‌تواند خانه را به صورت نصفه کاره استفاده کند در نتیجه باز هم مشکل حقوقی ایجاد خواهد شد. پیش خرید آپارتمان د

پیش خرید آپارتمان‌

نتیجه گیری:

با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو باید در نظر بگیریم که توانایی نقدینگی برای خرید ملک پایین آمده است. در نتیجه تصمیم به پیش فروش ملک افزایش می‌یابد. ولی در کنار مزایایی که خرید ملک دارد معایبی هم دارد که باید در نظر گرفته شود. انتخاب یک مشاور خوب و همراه می‌تواند این کار را برای شما ساده کند و همچنین شما را در گیر دعاوی حقوقی نکند چون امین شماست و مطمئن برای شما انتخاب می‌کند.

ارسال دیدگاه