چگونه خریداران ملکی را جذب کنیم

7 دی 1402
۰ دیدگاه

چگونه در املاک مشتری جذب کنیم؟

روش جذب خریداران ملکی: شغل مشاور املاک بدون شک یکی از مشاغل پر چالش است. تمامی سختی هایی که در این راه طی می کنید از سوال چگونه در املاک مشتری جذب کنیم تا چگونه معامله را با مشتری ببندیم همه از مواردی هستند که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند.
 
با افزایش نیاز جامعه به مسکن، تعداد بنگاه های املاک نیز افزایش پیدا کرده است. و واضح است که در این بازار شلوغ و پر رقیب برای بالا کشیدن خود و توانمندی هایتان نیاز به تلاش دارید. و این تلاش با دیدن آموزش، علم کافی و کسب تجربه در این زمینه بدست می آید.
 
در این مقاله به بیانی ساده، راه ها و روش های جذب مشتری را در زمینه املاک بررسی خواهیم کرد. فرقی نمیکند که مشاور املاک تازه کار باشید یا حرفه ای در هر صورت باید برای ارتقا کسب و کار خود تلاش کنید و از مشاوره ها و راهنمایی های افراد با تجربه تر استفاده کنید. شرکت در دوره آموزش مشاور املاک یکی از مهم ترین راه های ارتقا شغلی برای شما محسوب می شود.

بیشتر بخوانید::((ساختمان های لوکس منطقه زعفرانیه))

چگونه خریداران ملکی را جذب کنیم

روش جذب خریداران ملکی

در ادامه چندین روش جذب خریداران ملکی را برای شما بیان کردیم:

۱. تبلیغات، از روش های موثر در جذب مشتری

امروزه که دیگر در کمترین زمان ممکن و با یک کلیک ساده می توان به­ راحتی جست و جو کرد کمتر کسی برای خرید و اجاره خانه به مراجعه حضوری مداوم و کاغذ بازی­ نیاز دارد.

بنابراین می‌­توانید یک وب سایت در زمینه درج آگهی و یا به صورت تخصصی در زمینه املاک و معاملات ملکی پیدا کنید و  آگهی‌های خود را به صورت آنلاین همراه با عکس‌­های واقعی از ملک­‌ها، با عنوان­‌های جذاب برای آگهی، همراه با تمام راه‌­های ارتباطی از قبیل شماره تماس، Gmail و آیدی شبکه­‌های اجتماعی، با ذکر اطلاعات دقیق و جزئیات کامل آن ملک به اشتراک گذاشته و منتشر کنید.

چرا که این نوع بازاریابی این روز­ها موجب افزایش معامله ملکی و جذب مشتری مشاورین املاک و در نهایت موجب موفقیت مشاور املاک خواهد شد.

چگونه خریداران ملکی را جذب کنیم

۲. ایده طلایی در بستر فضای مجازی

یکی از بهترین روش­‌ هایی که مشاورین املاک می‌ ­توانند جذب مشتری کنند و معامله ملکی خود را افزایش دهند این است که از مخاطبان فضای مجازی خود در قالب پست و محتوای جذاب بخواهند تا عکس از خانه‌­ های خود که تمایل دارند آنها را به فروش گذاشته و یا رهن و اجاره بدهند برای مشاورین املاک فرستاده و صفحات مجازی این مشاورین املاک عمل تبلیغات و بازاریابی را برای آن‌ ها انجام دهند. بدین شکل هم مخاطب و هم مشتری بیشتر برای مشاورین املاک را در پی خواهد داشت.

۳. راه اندازی وبسایت

امروزه دیگر روش ­‌های مراجعه حضوری مداوم به مشاورین املاک برای خرید خانه و … و همچنین پیدا کردن موارد مختلف مطابق با سلیقه مشتری از دفتر­ های حجیم چندین صفحه‌­ای که زمان زیادی نیز نیاز داشتند و شدیدا دست و پا گیر بودند منسوخ شده‌ اند.

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه روز افزون اینترنت و موتور های جستجو می ­‌توان دسترسی سریع تری به اطلاعات و دیتا ها پیدا کرد. پس می‌ ­توان مشخصات و جزئیات را در یک وبسایت دسته‌ بندی کرده و دسترسی خیلی سریع‌ تری به اطلاعات داشته باشید.

به عبارتی محتوا نویسی یکی از ابزارهای رایگان و ساده برای افزایش مشتری بیشتر مشاورین املاک است. همچنین نحوه دسترسی به تمام اطلاعات خود را برای مشتریان آسان سازید به طوری که تمام صفحات مربوط به ملک دارای عکس‌های خوب و با کیفیت، تورهای مجازی و دسترسی آسان به نقشه گوگل باشد.

نقاط دسترسی مجاور و مسافت آن‌ ها را نیز درج کنید. بدین شکل مشتری‌ های راغب بیشتری برای دیدن مورد های فروشی و اجاره ای به وبسایت شما مراجعه کرده و شانس تبدیل کردن یک مشتری راغب به مشتری قطعی بیشتر خواهد شد.

پس می­‌ توان نتیجه گرفت همگام شدن با تکنولوژی، تولید و نگارش محتوای مطابق با اهداف خود در زمینه‌ ­های مختلف مشاور املاک می‌ توان به راحتی مشتری‌ های راغب را جذب کرده و به عنوان یک متخصص شناخته شوید که همه این‌ ها افزایش معامله ملک و موفقیت مشاور املاک را به دنبال خواهد داشت.

۴. تماس سرد | از راه های جذب مشتری در املاک

یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های بازاریابی تلفنی، تماس سرد است. اصطلاح سرد به این معناست که یعنی شما هیچ تعامل قبلی با مشتری خود نداشته اید و مشتری از تماس شما بی اطلاع است. برخلاف آن اگر مشتری قبلا نسبت به کسب و کار شما علاقه نشان دهد به آن تماس گرم می گویند.
 
حتی برای حرفه ای ترین مشاوران املاک نیز تماس سرد می تواند تا حدود ۲ درصد احتمال موفقیت در معامله و برقراری ارتباط را داشته باشد. زمانی که شما بدون هیچ شناخت قبلی نسبت به مشتری خود، با او تماس میگیرید، احتمال برقرار نشدن ارتباط بسیار زیاد است.
 
برای اینکه بتوانید افراد را در همان تماس اول به مشتریان بالقوه تبدیل کنید نباید یک متن یکسان را به همه ی آنها بگویید. با پرسیدن سوال های متنوع از آنها، نیاز سنجی کنید.

۵. تمرکز بر تجربه مشتری

برای اینکه بدانیم چگونه در املاک مشتری جذب کنیم، باید رضایت مشتری را در اولویت قرار دهید. رضایت مشتری با ارزش ترین سرمایه ای است که دارید. از مشتریانتان بخواهید تجربه ی خرید و همکاری با شما را در وبسایت یا صفحات مجازی تان ثبت کنند و مدام با شما تعامل داشته باشند.
 
زمانی که مشتریان از وبسایت شما دیدن میکنند، به دنبال دیدن نظرات دیگران هستند تا بتوانند در مورد کار شما بهتر تصمیم گیری کنند. حتی می توانید از رضایت مشتریان فیلمی نیز تهیه کنید و در صفحات مجازی خود قرار دهید.

۶. ایجاد تور مجازی برای مشاور املاک خود

تورهای مجازی که امروزه از مؤثرترین روش­‌ ها برای ارائه پیش نمایه‌ ای دقیق و با جزئیات از ملک به خریداران است، موجب صرفه‌ جویی در وقت و هزینه شده، به فروش و یا اجاره سریعتر و بهتر ملک‌ ­ها کمک کرده، امنیت بیشتری برای فایل­‌ ها و اطلاعات آن مشاورین املاک به همراه داشته، باعث ایجاد آگهی‌ ­های معتبر تر و حرفه‌­ای‌ تر و سپس افزایش بازدید و تماس می‌­ شود، همچنین به جذب مشتری مشاورین املاک و افزایش معامله ملک و افزایش میزان فروش کمک می‌ ­کند.

بدین شکل شما علاوه بر تبلیغ دائمی ملک­‌ هایتان و دسترسی ۲۴ ساعته مشتریان به آن­‌ ها، امکان نظرخواهی از دوستان، آشنایان، مشتریان و بازدیدکنندگان را نیز پوشش خواهید داد که به موفقیت مشاور املاک خود منتهی خواهد شد.

۷. ارائه خدمات رایگان

ارائه خدمات رایگان نیز یکی از دیگر از راه های جذب مشتری در املاک است. خرید و انجام معاملات املاک و مستغلات به خودی خود کاری هزینه بر است. می توانید به مشتری خود خدمات رایگان ارائه دهید.
 
بطور مثال بهترین پیشنهادی که می توانید به مشتریان خود بدهید این است که ملکشان را رایگان بررسی و کارشناسی کنید و در صورت تمایل معامله را انجام دهید.

ارسال دیدگاه