نمای لوکس ساختمان

8 تیر 1400
۰ دیدگاه
نمای لوکس ساختمان

طراحی و اجرای نمای لوکس ساختمان

یکی از نشانه‌های مهم در شهر، نمای لوکس ساختمان آن شهر است. ظراحی در نما متناسب با هر محله باید مطابق اطراف خود باشد. با اجرای نماهای رومی در شهرهای کلان‌شهر مانند تهران، لازم شد نماهای ساختمان به شکل لوکس ساخته شود.

نمای لوکس

به چه نمایی نمای لوکس یا لاکچری می‌گویند؟

لاکچری در لغت به معنای لوکس بودن و گران بودن استفاده می‌شود. این کلمه معمولا به معنی گران و ارزنده کاربرد دارد. نمای لوکس در حقیقت نمایی نیست که فقط گران قیمت باشد. در این نوع نما طراح سعی دارد با استفاده از حفظ راحتی برای ساکنین به چشم‌اندازی آن بیافزاید. از الویت‌های مهمی که باید در نظر گرفته شود، راحتی ساکنین ساختمان و حتی ساکنین منطقه و شهر است. رنگ‌هایی خاص و کلاسیک شامل رنگ‌های کرم و خاکستری می‌شود. لوکس شدن نما با استفاده از اضافه شدن این رنگ‌ها چندین برابر می‌شود.
نوعی دیگر از سنگ‌هایی که در نمای ساختمان به عنوان سنگ لوکس استفاده می‌شود؛ سنگ آنتیک است. سنگ جزو متریال‌های لوکس محسوب می‌شود.

نمای لوکس

نمای رومی

از لوکس‌ترین نماهایی که می‌توان به آن اشاره کرد نمای رومی است. جلوه زیادی که به ساختمان می‌بخشد زبانزد است. به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

نمای رومی

نمای ترموود

از نماهای دیگری که به آن در انواع متریال ساختمان اشاره کردیم، نمای ترموود است. این نوع متریال به دلیل قیمت بالایی که دارد در همه نماهای ساختمان استفاده نمی‌شود. تنها نمای استفاده چوب ترموود است که برای ساختمان‌های لوکس کاربرد دارد.

نمای ترموود

نورپردازی در نمای لوکس ساختمان

علاوه بر رنگ و نوع متریال مورد استفاده در نمای ساختمان نورپردازی هم می‌تواند به لوکس بودن نما کمک زیادی می‌کند. با نورپرداری در نمای بیرون ساختمان می‌توان جلوه خاصی به ساختمان در شب داد.

نورپردازی

نتیجه گیری:

طراحی نما برای هر ساختمانی در هر منطقه و هر طراحی قابل اجرا نیست. شهرداری بایستی مجوز اجرای آن را به سازنده بدهد. برای طراحی نمای بیرونی حتما باید از معمار کمک بگیرید. در این صورت بهترین و شیک‌ترین طراحی نمای بیرونی برای شما رقم خواهد خورد. مشاورین متخصص ملکا می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

ارسال دیدگاه