فرشاد مهدی زاده کارشناس ارشد معماری

24 خرداد 1400
۰ دیدگاه
فرشاد مهدی زاده

فرشاد مهدی زاده، معمار خلاق را بهتر بشناسیم.

فرشاد مهدی زاده یکی از خلاق‌ترین معماران ایرانی و صاحب نام که پروژه‌های ایشان در سطح جهانی شناخته شده است. ایشان متولد ۱۳۶۰ در اصفهان هستند. ایشان مدرک مقطع ارشد را از مدرسه عالی معماری معماری کاتالونیا اسپانیا دریافت کردند. بعد از پایان رساندن مقطع تحصیلی ارشد به ایران آمدند و دفتر طراحی را با برندی با نام خودشان راه‌اندازی کردند.

ویژگی‌های فردی فرشاد مهدی زاده از زبان خودشان

سناریو و معماری تو زندگی برای ایشان از همه چیز مهم‌تر است. معماری را مثابه یک بازی می‌بینند و مایل به تکرار آن به صورت روزانه هستند. اعتقاد دارند که معماری هیچ‌وقت نباید مد شود چون جنس آن جنس فضا و زندگی است و کیفیت زندگی هیچ وقت مد نمی‌شود. فرشاد مهدی زاده همیشه علاقه داشتند که مردم از ساختمان‌های ایشان بالا بروند به همین دلیل همه پروژه‌هایشان طوری ساخته شده که می‌توان از آن بالا رفت و بدنه ساختمان را لمس کرد.

پروژه‌های معروف فرشاد مهدی زاده

  • برج مسکونی فرمانیه
  • ترمه همدان
  • مرکز تجاری سرزمین رویاها اصفهان
  • هتل سنگان
  • مجتمع مسکونی سعادت آباد
  • چشم تهران
  • شهر فرش تهران
  • ساختمان بوتیک ولنجک

برج مسکونی فرمانیه

برج مسکونی فرمانیه با همکاری استودیو ZAAD  و Marz Design صورت گرفته است. در محدوده که محل ساختن برج است قبلا باغ‌های خصوصی بودند. گذر زمان و افزایش ارزش زمین و ملک فرمانیه تبدیل به مجموعه‌ای از برج‌های بلند برای ثروتمندان شد. فضای بیرونی برج دارای شکل هندسی و استوانه‌ای است که با ترکیب سطوح افقی در ظاهر ساختمان جلوه وسیعی را نمایش می‌دهد. جلوه بصری داحلی هم با نورپردازی طبیعی ترکیب شده است.

برج مسکونی فرمانیه

ترمه همدان و فرشاد مهدی زاده

ترمه از پروژه‌های تجاری و اداری با معماری خاص و منحصر به فرد فرشاد مهدی زاده به شمار می‌رود. شکل ظاهری ساختمان با حجم‌های مربعی کامل شده است. نمای ظاهری ساختمان با بافت آجری سنتی پوشیده شده که سبک اقلیمی مدرن و بومی جالبی دارد.

ساختمان اداری، تجاری ترمه – همدان

مرکز تجاری سرزمین رویاها اصفهان

سرزمین رویاها دارای اسکلت بتنی است که به دلیل سه کاریره بودن، شخصیت‌هایی با سه جبهه دارد. شخصیت بازی و سرگرمی در کنار شهر بازی و شخصیت برندینگ در کنار ورودی بزرگراه و در نهایت شخصیت تشریفاتی در مجاورت هتل‌ها. فضای پارکینگ بین شهر بازی و مجموعه حذف شد و پلازا جای خود را به آن داد. پلازا به دلیل داشتن بخش سرگرمی به عنوان فضای میانی عمل می‌کند.

سرزمین رویاها اصفهان

هتل سنگان

سنگان هم مرز با ایران و افغانستان قرار دارد. هدف این پروژه فرشاد مهدی زاده جذب گردشگر و همچنین آماده ساختن اقامتگاه برای توریست ها است. هتل از حجم درونی با تکرار چند فضای خالی در اندازه‌های متفاوت طراحی شده است. فضایی هم به بازارهای موقت محلی و کسب و کار و دیگر فعالیت‌ها اختصاص دادند. سایه‌بان مشبکی که از حصیر و چوب ساخته شده از بازار محافظت می‌کند.

هتل سنگان

ساختمان بوتیک ولنجک

فرشاد مهدی زاده برج باغ لوکس بوتیک را با محوریت و تمرکز بر نور طراحی کرده است. او با رویکردی خلاقانه، منحصر بفرد و با نگاهی لوکس ایده یک بوتیک هتل را با سبک تازه زندگی پیوند داده است.ارتباط تمام فضاها با محیط پیرامونی تجربه ای ناب را در ساختمان بوتیک ایجاد میکنند. زندگی در بوتیک، تجربه زندگی در یک ویلا با امنیت یک برج و امکانات یک هتل پنج ستاره تعریف شده است.

ساختمان بوتیک ولنجک، مجموعه ای منحصر به فرد با نگاه به آینده و ارائه یک سبک زندگی جدید در کلاس لوکس، امکاناتی ویژه و مثال زدنی برای ساکنین فراهم نموده است. در این پروژه هر واحد همانند یک ویلای اختصاصی و با دسترسی به یک اسپا تراس با متراژ ۷۰ متر مربع با قابلیت یکپارچه سازی با فضای داخلی، تلاشی هوشمندانه در جهت پیوند دادن زندگی با مرزهای بیرونی آن است. برای مشاهده پروژه و مشاهده تصاویر بیشتر به ساختمان بوتیک ولنجک (Velenjak Boutique building) مراجعه کنید.

فرشاد مهدی زاده

نتیجه گیری:

موفقیت با تلاش و پشتکار به دست می‌آید. برای معمارانی همانند فرشاد مهدی زاده، فقط داشتن ایده خوب کافی نیست بلکه علاوه بر ایده و طراحی خاص بودن طرح هم اهمیت شایانی دارد. از پروژه‌های ایشان می‌توان متوجه طراحی خاص و منحصر به فرد ایشان شد.

ارسال دیدگاه