پیش‌بینی بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰

31 خرداد 1400
۰ دیدگاه
بازار مسکن

بازار مسکن در سال پس از انتخابات ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود؟

یکی از کارشناسان درباره بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰ می‌گوید: با توجه به رکود فعلی که نشان می‌دهد. بازار در حال ثابت ماندن قیمت است. مطمئن باشید که دوره‌ای گذراست. مدت زمان زیادی کارشناسان در انتظار تعادل در قیمت ملک هستند. حجم اندک معاملات در این قسمت هم بی‌تاثیر نبود. پس از انتخابات هم باید شاخص‌های قیمت مسکن توسط مرکز آمار محاسبه شود. تا بتوان به صورت دقیق در این زمینه اظهاراتی را ثبت کرد.

تغییر سیاست‌ های اقتصادی

سیاست‌های اقتصادی جدید هم می‌تواند به نوبه خود در بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰ تاثیرگذار باشد. به این صورت که در انتخابات مردم تصور می‌کنند که تغییر کلی در اقتصاد رخ می‌دهد و این خود موجب رکود می‌شود. موردها و سر تیترهایی که به تازگی مطرح شده، بازار مسکن را تبدیل به جایگاهی برای شک و تردید کرده است. صراحتا نمی‌توان بازار فعلی را تشان‌دهنده یک پیش‌بینی اقتصادی کلی ذز زمینه مسکن دانست.

سیاست اقتصادی

بازار مسکن پس از انتخابات ۱۴۰۰و مالیات برعایدی چه تاثیری در تورم دارد؟

پیش‌بینی که انجام شده ریشه در کاهش جذابیت در سرمایه‌ گذاری برای مسکن دارد. قانون بایستی با کنترل قیمت در این بخش هزینه ها را کنترل کند. مالیات برعایدی سرمایه جزو قوانینی است. که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دهه‌ها قبل مورد تصویب و اجرا قرار گرفته و اگر در کشور ما نیز تصویب شود می‌تواند. سرعت رشد قیمت خودرو و مسکن را در کشور ما کاهش دهد و به کمک قدرت خرید طبقات پایین اقتصادی بیاید. با توجه به تورم بالا در کشور، در صورت ثبات بهای اسمی، تعدیل قیمت در بازار مسکن تقریبا به سرعت صورت می‌گیرد. بنابراین احتمال دارد پس از انتخابات، تعدیل به صورت ثبات بهای اسمی صورت بگیرد.

مالیات بر عایدی

نتیجه گیری:

بازاری که همیشه داغ بوده در حال حاضر در انتظار مصوبات جدید دولت ۱۴۰۰ برای آمار و نرخ خرید ملک است. نمی‌توان تاثیر مدیریت جدید دولت را در این زمینه نادیده گرفت. با سرمایه گذاری در بازار ملک می‌توان نتیجه مطلوبی گرفت. مشاورین متخصص ملکا شما را در این مسیر همراهی می‌کنند تا بتوانید بهترین استفاده را از سرمایه خود ببرید.

ارسال دیدگاه